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Titular: Associaçom Cultural OPAíí!! [Ondas Para Ativaçom da Informaçom Independente]24 fevereiro, 2006
Que fazer o Sábado à tarde?
Os programas do Sábado pola tarde na rádio Livre e Comunitária da Comarca de Trasancos som, polo de agora, tres, de 16 a 17hs estará ConCiencia SenCiencia, depois pasaremos a media tarde, de 17 a 18hs com Luzekú e já rematamos de 18 a 19hs com um programa musical, Jambalaya, que fará um repaso à história da música dende os anos 50 ate os 90.
Interesantes tardes as dos Sábados em Rádio FilispiM !!!
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25 comentários:
É un prazer atopar de novo no dial ferrolterráqueo ao programa "O LUZEKÚ". Case estamos tod@s! De seguro deixará o "filispim" ben alto.
Benvid@s!
ánimo e benvid@s
Bueno chicos, eso mismo que bienvenidos y mucha suerte.
Nuria, Afropolís.
Bueno, lo primero un saludo, pues me parece que el trabajo que se puede realizar desde una radio libre es sobradamente interesante, pero claro, de la teoría a la práctica todos sabemos que el trecho es largo. Para cuándo, me pregunto yo, se acabarán esas paparruchas que teneis con el idioma, que parece que lo formal supera a lo fundamental. La cosa, desde mi punto de vista está muy clarita desde hace años, pero lo mismo les ocurre a la gente de kalimero, intenciones sí, todas, pero para censores ya tenemos a los fachas, creo que todos nos entendemos. Si de verdad os parece que vuestra aportación a la identidad galaica es importante, pues eso, adelante, pero vuestro trabajo se queda en mediocridad y lo sabeis. Como podreis comprobar conozco muy bien cómo va lo de las radios libres en nuestra comunidad, así que eso, un comentario desde dentro. Ya me contareis, porque esto no hay Dios que lo entienda.
Y después de mi comentario tengo que ver eso de 3 de Março, que me molesta tanto como ver a la tropa
saludando a la bandera. Unha vergoña para todos/as. Un ejemplo más de las estupideces léxicas que hoy se practican. Así, como no van a salir los de Fuerza Nueva a la calle... Claro, si es que tiene que ser...
Por fim umha voz crítica!! já era hora!!, e eu que pensaba que ja nom iamos ter esta conversa, nem falar deste tema no nosso blog, este blog tam maravilhoso que nos permite escrever sem ter que dar o nosso nome; pero claro que sí, aquí estam!!, nom falha!!, por fim chegarom ate aquí os que faltabam!!, que alegria!!, que alboroto!!, otro perrito casposo!!
Mira que hai nenos com ganas de jogar!
En rádio filispim hai programas que son realizados en castelán, en galego normativo ou reintegrado i en ingles!. A coordenadora ten asumida a lingua galega como a propia do Colectivo OPAII - RFM. Non temos compromisos i é lóxico que fomentemos o propio. Nas asembleas xerais dos socios e socias fálase máis en galego, pero tambén en castelán. Non se ten dado (agás que houber que elixir entre dúas propostas iguais) discriminación nas propostas que van ser radiadas en castelán. Repito e reitero que incluso hai unha proposta que se fai ademáis de castelan en inglés! Persoalmente realizo o meu espazo en galego porque, primeiro me apeteze e segundo considero que unha rádio libre non ten compromisos "comerciais" que a coarten neste aspecto. Por outra, hai emisoras comerciais que cando usan o galego o fan porque detrás hai unha suculenta subvención. Esto último paréceme "noxento."
Un saúdo ao comunicante que se expresa libremente pero encontro ten unha idea nosa moi prexuizosa, e o animo a presentar a súa proposta radiofónica e a participar na rádio expresándose en alemán, checo, eslovaco, arménio, chino ou como quixer. pequeno monstro
Hay emisoras de radio que utilizan el gallego con motivos comerciales, es decir, que estos burgueses nacionalistas la meten doblada de nuevo con coartadas de izquierda... En galego non significa nin alternativo, nin comprometido, e ben que o sinto.
En la patria de Yolandita Castaño todos somos poetas reintegracionistas. Amén.
Nem pátria, nem mátria. O povo galego, fala em galego (é imprescindivel), e Ferrol tambem é povo galego, ainda que a moit@s lhes foda, burgueses ou proletárias, a língua é a língua, e por moito que lhes doa, a defesa ou a fala do galego (e mais em Ferrol), é reivindicaçom, é luita, é compromisso, nom sei se será "alternativo" ou nom, pero si sei que é necessário; e o é ainda mais em Ferrol, donde existe um nivel de castellanizaçom e auto-ódio que supera todos os límites, o perfil de moç@ ferrolam é (nom na sua totalidade pero sim na sua maioria):
1-Fala castellano. (yo el gallego no te lo hablo porque no se, pero te lo respeto, por educación, si me lo hablas te lo entiendo, entiendes!?)
2-Ódia a cidade donde vive. (Ferrol es una mierda, no hay nada, yo lo que quiereo es irme!)
3-O melhor sempre é o de fora. (o de fora da Galiza, bom, "La Coru" de Paco tambem vale, e adora a MTV ou melhor ainda, a MTV2, oh! essa si que es guay, te me ponen todos los grupos alternativos que me gustan)
4-@ moç@ ferrolam, escapa, emigra, nom é capaz de enfrentar-se à sua realidade e transformala. (é incrivel o moi activos, socialmente, que podem ser @s moç@s ferrolans fora da sua cidade, Londres, Barcelona, Madrid e mesmo em Compostela hainos que falam galego, pintam, okupam, cantam, organizanse e luitam)
5-É conformista. (es lo que hay!)
Quando nos daremos conta de que Ferrol será o que nós queiramos que sexa, isso sim, com querelo nom chega, pois para transformar a realidade precisasse esforço, trabalho e compromisso.
Nom emigres, luita!
Nom destruas, construe!
Enfréntate à tua realidade!
Perguntate "porque?"
E o de Yolanda Castaño...
a que vem o de Yolanda Castaño?
Nótase que o galego nom é a lingua na que falas, pois se o fixeras, saberias (por sufrilo nas tuas proprias carnes) que o galego, sim é compromisso e sim é luita, e ainda que digas que o sintes, vesse que nom é certo, se o sentises, farias do galego luita, reivindicaçom e compromisso.
He estado leyendo los últimos mensajes que se han escrito, y como ferrolana tengo que decir que no comparto en absoluto las ideas que transmite el comentario anterior en el que punto por punto, no sé si creerá que eso da mayor seriedad, se hace un esquema la mar de estúpido acerca de Ferrol y sus gentes, como si la cosa fuese tan fácil de analizar. Por cierto, si la lengua es el motivo por el que luchar qué me dices de las desigüaldades, el fascismo, y demás. Y otra cosa, para mí no es lo mismo un nacionalismo burgués que cualquier otro, y para los historiadores tampoco. Ferrolana e historiadora. Y si tanto valoras el uso del gallego comienza por empezar a escribirlo bien. Nada más.
Luita? Pobre ignorante...
Se te escoita Paco Rodríguez pode que lle caian as bágoas. Así nos vai, entr arrobas e merdas varias.
A numeraçom, nom é para dar mais importancia, saiume assim e ponto, mas gostariame que me rebatises os pontos, ja que nom estas de acordo, e nom deixar-me simplesmente um "no me gusta lo que dices".
A luita pola língua, nom é umha prioridade sobre outras luitas como as que apontas, anti-fascismo, desigualdade, etc. só é umha mais, isso sim, nem mais nem menos importante. A importancia da luita pola língua, é a defesa da propria identidade, como povo e coma pessoas que pertencem a um povo (nada menos).
"Para mí no es lo mismo un nacionalismo burgués que cualquier otro"
Para mim tampouco é o mesmo, mas eu o que quero dizer, é que a língua nom pertence a ninguem porque é de tod@s @s galeg@s, burgueses ou nom.
"Y si tanto valoras el uso del gallego comienza por empezar a escribirlo bien"
Tes raçom, nom o escribo moi bem, mas o que esixes ao resto, tambem deberias de fazelo para ti mesma.
Por certo, "desigüaldades" nom se escreve com os dous pontinhos enriba da "u".
Nom lhe vem nada mal a Paco chorar um pouquinho, igual tambem lhe caem bagoas por esses pontinhos enriba da "u".
Outra cousa, a ninguem mais que a mim, se lhe ocurriu contestar ao comentário que di "estos burgueses nacionalistas la meten doblada de nuevo con coartadas de izquierda" a ninguem mais lhe parece ofensivo.
Por certo, o de Yolanda Castaño, debe ser porque o tipo este ve Cifras e Letras na galega polas tardes depois dos informativos de meio dia.
Facemos unhas gaiolas o nos hacemos todos unas pajillas? Con Yolanda, claro, y que Fernán Vello mire las DESIGÜALDADES
Bom, como parte direitamente ofendida pois estou no programa NH, so podo pensar que tristura! que ainda quede gente asim, que nom respeitan a luita e os pensamentos dos demais, e só podem argumentar ofendendo e nom com a sua lógica.Bom respeito a suposta "historiadora" decirlhe que nom é o mesmo nacionalismo que imperialismo, colonialismo ou mais recentemente globalizaçom, que bem sendo todo o mesmo, e que faime muita chiste esas esquerdas q defendem as culturas do amazonas pero logo as que tenhen ao lado e lhes incomodam pasan e mesmo as criminaliçam. Para rematar apontar que se hai algo q me gosta de radio filispim e que hai programas para todos os gostos. Ah por certo ao neno cando di iso de asim como nom van sair os de força nova a rúa, decirlhe q se él o ve normal, él bem sendo igoal que eles, a min nom me parece normal que por exponher o que penso tenha que estar a mirar as minhas costas a ver se vem um skinhead, e estou farta de que certas cousas nom se poidam falar nom vaia ser que se molestem os de sempre!, cousa q me pom de mui mala ostia! porq eu ainda vejo o medo que lhe produce a minha familia que eu diga o que penso ainda q levemos 30 anos em "democraçìa".
Ah, seguro que tenho muitas gralhas na escrita, pero é que nom tivem a sorte de que na escola ensinaranme bem a minha lingua,cousa que nom lhes pasa os que consideran o castelán a sua lingua, asim q tócame aprender agora de adulta.
Por certo eu som Íria nom penso ocultarme baixo um seudónimo porq penso que nom ofendo nem insulto a nimguem.
Pues eso, lo primerito aprende tu lengua, tus farrapos de gaitas reintegracionistas y sigue repitiendo eso de que hay una izquierda más preocupada de lo que ocurre en la Amazonia que de lo que pasa en Cangas. Es que la cosa, porque uno si quiere también puede utilizar la dialéctica, es que la izquierda es internacionalista, no por moda, no porque lo diga yo, es que de otra forma no puede ser progresista. Y es curioso, Iria, que utilices el hecho de que aparezca como anónimo para algo. Pero para qué? Si no opinas igual, si te disgusta, lo dices, no hablabas de que todavía hoy por hoy no se habla de algunas cuestiones con total libertad? Pues eso, uno se llama Anónimo, C3po o como le salga del chichi. Si entiendes esto ya es mucho, porque comenzando diciendo que estás en el programa NH no aporta nada. Es champú o suavizante?
Supongo que con NH nos mandas un mensaje subliminal e impactante.
Hagan juego, señores, son de los que opinan que la culpa la tuvo la escuela por no enseñarle a Iria su lengua o de ella misma por seguir sin aprenderla? Quizás la tuvo el cha-cha-cha. Sí, da Terra Chá...
Parece ser que a pessoa que escreve estes mails tam ofenssivos, escoita bastante Rádio FilispiM, pois sempre fai referencia a cançons ou temas que soam na continuidade ou se falam na rádio (é um ouvinte a tempo completo), tambem é el mesmo que se fai pasar por historiadora, nom pasam mais de dous minutos entre a sua mensagem e a da suposta historiadora, e as tres últimas mensagens (antes desta), som em menos de 10min.
Tem outra fixaçom, nom só com o reintegracionismo, senom com o galego em geral, umha repressom interna que fai surgir o auto-odio mais profundo nas suas mensagens (nom me estranaria nada que fosse galego falante na sua infancia, ou polo menos os seus pais). Tambem lhe molesta todo o que cheire a nacionalismo. Nom é fascista, pero odia todo o que nom cheire a ele mesmo.
Outro detalhe importante é que gosta da Guerra das Galaxias, e por extenssom das películas de ciencia ficçom [triloxias varias], e sobre todo da relaçom de parelha dos robots R2D2 e C3PO, utilizando os seus nomes em varias ocassons nas suas conversas com os amigos e amigas.
É sexista na sua forma de falar ou polo menos quando é anónimo pode que desafogue o seu machismo reprimido, e tem umha fixaçom com Yolanda Castanho, gústalhe fisicamente, pero fala galego e a odia coma poetisa, igual el tambem escreve poemas, e leu algum de Yolanda e escandalizouse.
Se escoitades a um home, nom moi novo, falar com expressons coma:
-sobradamente interesante
-paparruchas
-identidad galaica
-como no van a salir los de Fuerza Nueva a la calle
-la mar de estúpido
-como le salga del chichi
-si entiendes esto ya es mucho
-C3PO<=>R2D2
Saberedes que estades a falar com el.
Sabemos que a policia, mira este blog e som os melhores ouvintes da rádio, chamarom, assustados, para perguntar se iamos sair de procesiom, nom creo que sexam policias os que escrebem, pois falam dum geito que nom o parecem, mais bem soa a espanholista de esquerdas ou a anarquista cumha forte auto-repressom, o que demostraria a pouca ideia que tem do que é Rádio FilispiM.
OLHO!! que tampouco descarto o de policia, pois a estes cada dia os preparam melhor ;)
Hombre, no sé, historiadora no soy, y madero tampoco, y no me importa en absoluto decirte, después de este monólogo interior tuyo, que no has acertado en nada, pero de verdad te importa quién soy, porque a mí no me importa quién eres, si no lo que dices, pero si quieres que sea madero, historiadora, de Ferrol, y con una infancia desoladora con padres galego-falantes, pues vale, como quieras, pero déjale al Raphel lo suyo porque lo tuyo es de José Luis Moreno para arriba. Ah, y por cierto, si la madera pregunta si alguien va a salir de procesión diles que sí, coño, en procesión con los caladiños. Como psicólogo tampoco lo veo muy ducho, no hablamos de higiene, vale? Lo digo en plan de que no te veo muy habilidoso, vaya. Por si no me entiendes, tú qué pasa eres de los que traducen al galaico hasta las marcas, estilo Toshiva y demás.Es que para aprender a leer hay que saber primero las letras. Muac!!!
Y no, siento joderos la publicidad, pero no sigo vuestra radio, sólo critico lo que me parece absurdo o criticable. Si te llama la policía le puedes decir que Internet se creó como un espacio de libertad, no para andar persiguiendo a la gente por cómo piensan o lo que dicen. Toma nota, porque te pueden preguntar si vas a salir en procesión, pero tú siempre puedes responderles que se metan el dedo en el culo o que te gusta la pasta al dente. Si les quieres decir que no, que era una broma, deja de serlo, y ya te rindes porque das muchas explicaciones a los que no debes. Touché. Y ya se dijo aquí, de españolista nada, monada, que respetar al de Liberia o Alemania no es dejar de lado al de Cambados. Si ves que es mucha información para ti lo dices y punto, y si no bien te merecías una cháchara con Galeano, Jodorovski y Arrabal a la vez, que buena falta te hace, macho... Lo de macho es una forma de hablar, claro. Puedes contar los minutos que pasan desde este comentario y el siguiente que haya y así ves si es mío o no, y luego me lo cuentas.
No es que cada día preparen mejor a la policía. Es que la policía no es tonta, ahora sasben kung-fú, algo de cocina de Arzak y hasta planchar. Los antidisturbios también han aprendido mucho y ya no se drogan ni ponen caritas tipo que te como si no corres, cabrón. Es más, hasta se depilan los sobacos y la espalda. También van de capuchones, algunos de servicio, otros no. Cuánto ha cambiado este país... Para que nada cambie, no?
Ah, por cierto, si izquierdistas españolistas no, y anarquistas tampoco, con quién te quedas, porque a moros y a sudacas tampoco, verdad? Te das cuén de lo que es ser Nazionalista. Pos eso, meu.
"no sigo vuestra radio, sólo critico lo que me parece absurdo o criticable"
Entom criticas sem saber?
Criticas por criticar?
Criticas para destruir?
Que é o que nom che gusta da nossa rádio? (Bom, se nom a escoitas e nom nos conheces, nom o sabes, pero seguro que nom tes problema em decilo, isso a ti dache igual)
Eu creo que si escoitas a rádio, se nom, nom se explica que lhe botes tanto morro.
Nom quero saber o teu nome, quero saber as tuas intençons, e o porque das tuas críticas a esta rádio, porque estes ataques precisamente aos reintegracionistas, quais som os teus intereses, qual o fim das tuas críticas.
Que no, homiño, que no la escucho porque no la pillo, vaya.
Aisss! bom o de nh o dijem mais que nada porq no programa falase em galego e hai um tempo no que se fala de lingua e da norma reintegracionista e da nosa cultura que diso vai o programa.É a derradeira vez que intervenho porq esgotame profundamente os debates nos q nom se respeta nim se argumenta.Mira quizais facíame falha leer a muitos autores pero podías aforrarme o tempo se ti me explicaras as suas posturas, en vez de facer en plan mira que intelectual som que sei istes nomes tan exóticos. Despois decir que eu nom odio sistemáticamente a todo o mundo e a todo o que seja diferente, cando falas dos "sudacas e dos moros" e dos anarquistas, por certo iste último decirte que o melhor profesor que tinha era anarquista e por certo deume umha chea de libros e pasei umha chea de recreos falando com el ainda que cando eu era umha adolescente nom esta bem visto atender em clase e mais se nom te obrigan como era o caso de este profesor, i el respeitabame i escuitabame, dialogaba conmigo.Por outra parte aborrezo esa actitude de o "politicamente correcto", eu nom odio nim os "moros" nim os "sudacas" palabras que utilizas ti, porq eu polo menos tivem a sorte de viaxar e pasar tempadas fora onde sim que hai muita diversidade e nunca tivem problema em relacionarme com nimguem e em trabar amistade com gente mui diversa, mais que nada porq eu sim conhezo alguem nom o vou clasificando, nim penso em o que é ou deixa de ser. Pero mira se falamos de molestar pois sim me molestam muitas cousas empezando polo machismo,o catolicismo, seguindolhe o islam e case toda-las sectas que intentan manipular o ser human,...... Que é mui diferente de odiar a gente ou o individuo que tes o lado, so porq pense diferente a umha. Respeito o do suposto "Internacionalismo" e "progreso" por favor explicame como o entendes ti, porq polo menos neste estado no que vivimos o internacionalismo de muitos de esquerdas e negar o que somos ao resto e ir de superiores e julgar como o fas ti sem conhecemento e com ideas preconcebidas, tamen hai gente que nom mais a tónica dos partidos é esa é a minha experiencia e que a maioria seguem as directrices que dam na tele. E o do progreso pois mira que entendes ti por progreso? a nosa forma de vida actual? home eu nom som tan lista coma ti para saber que é o melhor ou que outra alternativa vaia funcionar, so sei que o actual sistema nom funciona e o sei com ver 5 minutos a tele ou leer o periodico, pero sim que penso que este mundo sería si nom melhor mais justo se cada povo poidera ser dono do seu destino e dos seus recursos e por iso eu sintome identificada co nacionalismo e definome asim, agora o que pensas ti a verdade e que nom me quedou claro, e suponme um misterio, pero vai ser que uff som demasiados conceptos para min.Nada,oh, ti sigue igoal, facendote palhas mentais com doutrinas, tendencias, e mantendo monólogos cos livros( pero so de certos autores, eh?, nom vaia ser....que digam algo que te rompa os esquemas). Eu ja ves som simple para todo,observo e saco as minhas ideas das minhas experiencias do que vejo, escuito, sinto e saboreo.
Ao final tanto me tem como penses ou nom, penso que opines como opines nom eres umha persoa que sepa transmitir o que pensa, e ter empatía cos demais. So sabes criticar, nim defendes nim compartes as tuas ideas cos demais, so criticas o que odias visceralmente, sementas cizanha num sitio que teria que ser para compartir, a min dasme pena e nom o digo en plan insulto ou com retranca( a pilho e cando quero tamen a sei usar) realmente eres feliz nese olimpo dos deuses no que ti mesmo te pujeste? de verdade eres tan perfecto como para tratar os demais com ese desprezo? o tes todo tan claro na tua vida, que pensas que os demais tenhem que adivinhar como ves as cousas ti, porq a tua verdade é única e absoluta? vaia debes de ser a ostia....!!!
A Simple (mais como as algas unicelulares que levan sobrevivido a toda-las extinçoms masivas do planeta)
Los 7 tópicos intelectuales de Alfonso Sastre
El manual del “intelectual bienpensante”
Detengámonos un momento, para terminar, en el examen de los siete tópicos que caracterizarían al buen intelectual. Ya antes Sastre había señalado que los “bienpensantes” dejaron de pensar hace rato, y que sustituyeron ese difícil arte por “un sistema de tics automáticos” que los convertían en “repetitivos autómatas que respondían siempre con la misma canción”. Dado que pensar es distinguir, y los (y las) “bienpensantes” se caracterizan precisamente por la atrofia de su capacidad de distinguir, los actos reflejos de dichos intelectuales se organizan de conformidad con un manual que consagra los “siete tópicos del buen intelectual”, a saber:
1.El buen intelectual es –y si no lo es debería serlo– políticamente correcto
Antaño ser “políticamente correcto” era motivo de burla. Ni Oscar Wilde ni Miguel de Cervantes Saavedra lo fueron. Hoy pocos se atreven a desafiar dicho imperativo que apela a la sensatez y la razonabilidad. Pero ser “políticamente correcto” significa, en la práctica, que hay que aceptar el mundo tal cual es, inclinarse ante la llamada “realidad” (aunque la “realidad” de lo real depende grandemente de las categorías utilizadas para su interpretación), admitiendo también que la historia ha terminado, que la distinción entre derechas e izquierdas se ha vuelto irrelevante, y que la globalización capitalista no nos deja alternativas. El pensamiento único no es otra cosa que el reflejo, en el plano de las ideas, de la unicidad del mundo real, capitalista, que es lo único que existe. El resto son fantasías, ficciones, utopías, es decir, artilugios intelectuales cuya búsqueda sólo puede conjurar la aparición de los peores demonios.
2.El buen intelectual está contra toda violencia, venga de donde venga
En su escrito alude a “la metamorfosis de la pistola”, que sucintamente podría plantearse en estos términos: un tiro de pistola suena igual que otro tiro de pistola. Sin embargo, su significado sociológico y moral no es igual si quien produce el sonido es el agente de una dictadura o un militante revolucionario. Esta distinción es anatema a los oídos de los “bienpensantes”, lo cual no amilana a nuestro autor quien, por el contrario, avanza resueltamente tras las huellas de Nicolás Maquiavelo para abrir el debate en torno a uno de los temas cruciales de la filosofía política: la relación entre medios y fines. ¿Es que acaso volvemos ahora a aquello de que “el fin justifica los medios”?, se pregunta. Dada la extrema trascendencia que tiene este planteamiento conviene que le cedamos una vez más la palabra a Sastre: “No. Yo no suscribiré esta justificación, pero tampoco me pondré en el bando de quienes, bienpensantes, reposan su cabeza sobre el lecho de una condena retórica. Estamos en el corazón de la tragedia” y esta es, “entre otras cosas, una apuesta contra todo maniqueísmo (buenos y malos)”. Sastre analiza los dilemas morales ya contenidos en la tragedia clásica griega, particularmente en Eurípides, pero también en Fuenteovejuna de Lope de Vega, donde los ciudadanos humillados y oprimidos se rebelan y dan muerte al despótico comendador. Reflexionando sobre la tragedia de la ocupación nazi de Francia se pregunta: “¿Qué pensar de un acto en el que un resistente francés disparaba un tiro en la cabeza de un oficial alemán? […] ¿Condenarlo y renunciar a la lucha contra la ocupación alemana?” (p. 103-104).
3.El buen intelectual es tolerante
Sastre comenta bajo este apartado los legados del dogmatismo marxista, que en la cabeza de los intelectuales reconvertidos a la derecha aparece como una exaltación de la tolerancia. Sólo que, paradojalmente, esta no significa el examen de diferentes puntos de vista o de planteamientos alternativos sino la aceptación lisa y llana del pensamiento único. La reacción ante el dogmatismo del pasado es un pensamiento que se enorgullece de su debilidad, y que hace un culto del eclecticismo.
4.El buen intelectual es ciudadano del mundo
Sastre somete a escrutinio el pseudo-cosmopolitismo que caracteriza a los intelectuales “bienpensantes”. Se trata de un cosmopolitismo abstracto que concibe a la humanidad como una superficie lisa y homogénea y que sólo espíritus ofuscados pueden concebir como una constelación de naciones, culturas y pueblos diferentes. “¿Franceses, nigerianos, filipinos, kurdos? ¡Tonterías! […] somos seres humanos […] y lo demás es ese cuento nacionalista” (p. 109). Ante lo que nuestro autor responde que el intelectual “es ciudadano de su pueblo”.
5.El buen intelectual es pacifista
Bajo este apartado Sastre cuestiona a los “bienpensantes” que son pacifistas en algunas guerras y no en otras; o condenan la violencia terrorista “que rechazan, y hacen muy bien, mientras se muestran insensibles a las torturas que practica la policía y forman parte de una guerra especialmente sucia” (p. 113-114). La historia de las “pacificaciones” imperialistas es de una violencia inenarrable, desde la pax romana hasta los grandes genocidios practicados por los imperios europeos en América y, posteriormente, las impuestas en Indochina y Argelia, o las que el imperialismo norteamericano estableció, bombas atómicas mediante, en Japón.
6.El buen intelectual es demócrata
Esta cláusula estipula la adhesión sin restricciones de los intelectuales “bienpensantes” a la democracia representativa, haciendo caso omiso de la profunda crisis que la caracteriza y que ha dado lugar a que un analista de la talla de Colin Crouch haya publicado, en fechas recientes, un extraordinario ensayo en el que se afirma que la edad democrática del capitalismo ha llegado a su fin y que hemos ingresado a una fase “post-democrática” (Crouch, 2004: 1-30). Sastre señala, con razón, la total falta de crítica de estos intelectuales ante el hecho de que haya sido precisamente bajo el imperio de estas “democracias realmente existentes” que las injusticias se extendieran como nunca antes por el mundo y que, paralelamente, las libertades se contrajeran cada vez más. Tales democracias, sostiene Sastre, están “mostrando cada vez más nítidamente la pestilencia que se alberga en sus tripas, y su capacidad para servir de cobertura a los mayores horrores del imperialismo” (p. 156-157).
7.El buen intelectual, puesto a elegir, prefiere la injusticia al desorden
Por último, el manual del “bienpensante” reconoce en esta cláusula otro de los puntos cardinales de su pensamiento. Para él no hay retorno posible desde la violencia y el terror que se nutren del desorden. Un orden injusto es perfeccionable; la justicia en el desorden sólo conduce al caos. Sin embargo, nos recuerda Sastre, la paz y el orden son el “bello efecto de la abolición de las injusticias y de las opresiones” (p. 115). La paz perpetua tan exaltada por Immanuel Kant no es la paz de los cementerios sino la calma que brota del reinado de la justicia.
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